dinar@dirham

dinar@dirham GCP Produk

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Produk GCP

Dinar Emas GCP 999.9
Goldbar GCP
Rantai Tangan GCP

About Me

GCP Dealer - ad1909
Puchong,Putrajaya, S.Alam, Muar,Bandar Damansara,KL, Selangor, Johor, Malaysia
Fon : 019-7789196 Email : Afizan_sulaiman@ Hotmail.com
View my complete profile

Popular Posts

Thumbnail Recent Post

Penjejak Emas

Pengikut Facebook

Aliran Trafik

Selamat Datang Ke Laman Blog DnD - Dealer GCP : ad 1909

“ better LATE than NEVER “

Tukarlah Sistem Keewangan Anda Sekarang Sebelum Terlewat!!

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:

"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)" Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Perkhidmatan Kami

Kami menyediakan perkhidmatan seperti jual/beli emas, emas terpakai, dinar, barang kemas, syiling dan sebagainya

Janji Kami

Berurusniaga dengan kami dan kami menjanjikan kepuasan yang maksimum dalam khidmat urusan kami.

Gold Price Per Gram in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Gram
Gold Price Per Kilo in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Kilo
Harga Jualan Emas Semasa GCP

Ramai yg menyangka, kita bukan ahli ekonomi atau orang yg mahir dalam bidang kewangan dan ekonomi, maka kita tidak seharusnya semudah itu percaya kepada kata2 peniaga atau ahli koprat atau ahli ekonomi dan kewangan yg pandai2. Mereka mudah sahaja menipu dan memperdaya kita. Jadi ada sesetengah berpendapat yg pelaburan emas ini adalah satu spekuali semata2 dan penipuan orang2 atasan. Suka saya katakan yg jika kita rasa kita tidak pakar, cari lah ilmu dan belajarlah. Ilmu skrg di hujung jari. Lihat sahaja Tun Dr. Mahathir, dia seorang doktor gigi pada asalnya. Tetapi kita lihat sendiri bagaimana dia dapat membangunkan Malaysia sehingga ke tahap sekarang ini.


Kita sebenarnya mmg dilahirkan dgn tidak tahu. Banyak perkara yg kita tidak tahu. Sebab itulah mengapa kita belajar dan mencari ilmu. Ramai yg sebelum ini tidak tahu perihal matawang dan emas ini, mungkin akan menganggap emas ini sebagai satu manupulasi atau satu agenda yg dibuat2. Saya akui bukan mudah untuk senang2 percaya kepada sesuatu perkara baru. Lebih2 lagi bila melibatkan wang ringgit. SUdah byk skim2 yg menipu orang sana sini. Maka saya sangat mencadangkan kepada anda yg berminat untuk ingin tahu tentang emas dan perak, dan berminat untuk membeli atau menyimpannya, kaji dan carilah ilmu dahulu. Supaya keputusan yg anda buat untuk membeli atau tidak emas dan perak datang dari diri anda, kefahaman dan ilmu yg anda ada. Jangan kerana terikut-ikut atau terpedaya dengan kata2 manis si penjual emas. Perkara ini bukan sahaja melibatkan emas, tetapi dalam apa jua pelaburan dan urusan jual beli. Maka dengan apa yg saya tuliskan di blog ini, anda boleh jadikan ia panduan dalam membuat research anda sendiri tentang peranan emas.
 
Sejarah :
Emas telah digunakan dalam transaksi manusia lebih dari 5000 tahun dan menunjukkan rekod yg sgt berjaya. Memang dunia telah menyaksikan bahawa emas dan perak adalah matawang paling stabil yg pernah wujud. Semasa dizaman Umar Al-khattab, Dinar dan Dirham mula diselaraskan dengan baik. Duit kertas menyaksikan kejatuhannya dalam tempoh hanya 30 tahun lebih sahaja. Maka jika anda kaji betul2 sejarah anda akan faham kenapa saya amat menyarankan jika kita hendak menabung/menyimpan, emas adalah bentuk simpanan antara yg terbaik. Namun begitu, seperti yg pernah saya tulis sebelum ini, simpanan boleh dibahagikan kepada beberapa bahagian. Janganlah kita tukar semua duit kita kepada emas pula (melainkan emas sudah diiktiraf menjadi matawang semula).

Berkenaan zakat, "Zakat harta berasaskan mata wang seperti zakat wang simpanan, zakat pendapatan, zakat saham, zakat perniagaan dan zakat emas. Kadarnya adalah 1/40 atau bersamaan dua perpuluhan lima peratus (2.5 peratus). Nisabnya adalah didasarkan kepada harga berat 85 gram emas semasa dan haulnya adalah mencapai tempoh satu tahun setelah dimiliki." (blog Lembaga Rasmi Zakat Selangor)

Anda lihat bagaimana dalam Islam sendiri, zakat disandarkan kepada emas dan perlulah mengikut harga semasa emas. Itu menunjukkan yg Islam sendiri mengiktiraf logam berharga ini atas kestabilan dan kekukuhan nilainya. Dan kita semua juga tahu ada zakat emas. Tapi kenapa tiada zakat kuprum atau zink  atau barangan lain? Ini menunjukkan emas itu sendiri Tuhan jadikan ianya sungguh istimewa. Sehingga Nabi sendiri pernah menyebut,

Abu Bakr ibn Abi Maryam reported that he heard the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, say: "A time is certainly coming over mankind in which there will be nothing [left] which will be of use save a dinar and a dirham." (The Musnad of Imam Ahmad ibn Hanbal)



Ini adalah apa yg berlaku kepada Iraq selepas mana US menjajah Iraq dalam perang baru2 ini. Bila mana berlaku krisis ekonomi atau jajahan, matawang duit kertas terus akan jatuh nilai dan tidak laku. Ini kerana pada asalnya duit kertas itu sendiri mmg tiada nilai dan hanya diberi nilai oleh kerajaan yg mentadbir. Cuba tgk pada wang kertas anda, ada tertulis "Wang ini sah diperlakukan dengan nilai ..."


------------------------------------------------------------------------------------
Jadi apa yg anda perlu buat sekarang?
Jika anda belum mempunyai emas, anda boleh beli dari saya.
Saya kini seorang agent GCP. Anda boleh ke website ...
http://www.gcp.com.my - untuk harga semasa Emas Semasa


Seterusnya hubungi saya untuk menempah emas.
019-7789196
afizan_sulaiman@hotmail.com

Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa =D
------------------------------------------------------------------------------------

Leave a Reply