dinar@dirham

dinar@dirham GCP Produk

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Produk GCP

Dinar Emas GCP 999.9
Goldbar GCP
Rantai Tangan GCP

About Me

GCP Dealer - ad1909
Puchong,Putrajaya, S.Alam, Muar,Bandar Damansara,KL, Selangor, Johor, Malaysia
Fon : 019-7789196 Email : Afizan_sulaiman@ Hotmail.com
View my complete profile

Popular Posts

Thumbnail Recent Post

Penjejak Emas

Pengikut Facebook

Aliran Trafik

Selamat Datang Ke Laman Blog DnD - Dealer GCP : ad 1909

“ better LATE than NEVER “

Tukarlah Sistem Keewangan Anda Sekarang Sebelum Terlewat!!

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:

"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)" Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Perkhidmatan Kami

Kami menyediakan perkhidmatan seperti jual/beli emas, emas terpakai, dinar, barang kemas, syiling dan sebagainya

Janji Kami

Berurusniaga dengan kami dan kami menjanjikan kepuasan yang maksimum dalam khidmat urusan kami.

Gold Price Per Gram in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Gram
Gold Price Per Kilo in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Kilo
Harga Jualan Emas Semasa GCP


Alhamdulillah, akhirnya siap juga blog saya yang tidak seberapa ini. Mungkin ada yang tertanya-tanya blog apakah ini ? Ini adalah blog mengenai kepentingan menyimpan emas di waktu ini. Ramai yg masih ragu-ragu dalam menyimpan emas. Saya juga dulu begitu. Namun dengan melihat semula sejarah matawang kita akan tahu yg kertas tetap kertas. Kita hakikatnya ditanamkan kepercayaan yg kertas itu ada nilai, yg sebenarnya kos pencetakannya hanya sekitar 6sen, dan kita disuruh percaya ianya bernilai RM1/5/10/50/100.

Ramai juga yg menyangka pelaburan emas ini adalah satu pelaburan baru yg semakin mendapat perhatian dan menjadi popular dan ramai orang mula tergila-gilakan emas dan perak. Hakikatnya kita silap. Bila ekonomi sudah bergolak, kita sebenarnya seolah-olah baru tersedar dan terjaga dari tidur tentang delusi duit kertas. Hakikat yang emas dan perak sebenarnya adalah matawang dan penyimpan nilai sebenar. Sama seperti cerita seorang raja yg bogel tapi semua orang mengatakan raja itu berpakaian cantik, sehinggalah ada seorang budak yg mengatakan bahawa raja itu bogel, baru semua mula terima hakikat itu. Jika anda sehingga kini masih ragu-ragu dan sekadar menyangka ini sekadar kata-kata mulut manis untuk melariskan produk yg saya jual, anda sebenarnya tidak tahu sejarah.

Di Malaysia Emas dan Perak mungkin masih baru, namun di negara yg ekonominya bergolak hebat seperti di negara barat dan China, mereka sudah lama sedar. China antara negara yg paling banyak menyimpan USD sebagai reserve. Akibatnya mereka juga turut bergolak. Namun China pandai, mereka menghasilkan ketulan-ketulan perak dan menggalakkan rakyat mereka menyimpan perak. China juga mula berdagang dengan negara lain dengan matawang sendiri. China juga telah membeli 300 tan emas pada tahun lepas.

Ada orang yg mengelak bila diceritakan tentang emas dan perak. Mereka menjangkakan ini adalah sekadar jual beli biasa atau mungkin jualan langsung atau MLM atau pelaburan yang kebiasaannya sungguh membosankan. Mereka telah rugi kerana walaupun emas adalah salah satu pelaburan, emas juga adalah matawang sebenar. Mereka tidak tahu sejarah dan tiada ilmu sebab itu mereka melarikan diri. Saya sudah banyak jumpa orang begini. Dan mereka sebenarnye rugi.

akhir kata daripada saya, Simpanan Emas Menjamin Masa Depan. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa anda melawati blog saya. Semoga dengan adanya blog ini mampu menjadi rujukan kepada anda dan rakan-rakan bertapa pentingnya menyimpan emas pada waktu sekarang dan masa depan.

------------------------------------------------------------------------------------
Jadi apa yg anda perlu buat sekarang?
Jika anda belum mempunyai emas, anda boleh beli dari saya.
Saya kini seorang agent GCP. Anda boleh ke website ...
http://www.gcp.com.my - untuk harga semasa Emas Semasa


Seterusnya hubungi saya untuk menempah emas.
019-7789196
afizan_sulaiman@hotmail.com

Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa =D

Leave a Reply