dinar@dirham

dinar@dirham GCP Produk

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Produk GCP

Dinar Emas GCP 999.9
Goldbar GCP
Rantai Tangan GCP

About Me

GCP Dealer - ad1909
Puchong,Putrajaya, S.Alam, Muar,Bandar Damansara,KL, Selangor, Johor, Malaysia
Fon : 019-7789196 Email : Afizan_sulaiman@ Hotmail.com
View my complete profile

Popular Posts

Thumbnail Recent Post

Penjejak Emas

Pengikut Facebook

Aliran Trafik

Selamat Datang Ke Laman Blog DnD - Dealer GCP : ad 1909

“ better LATE than NEVER “

Tukarlah Sistem Keewangan Anda Sekarang Sebelum Terlewat!!

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:

"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)" Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Perkhidmatan Kami

Kami menyediakan perkhidmatan seperti jual/beli emas, emas terpakai, dinar, barang kemas, syiling dan sebagainya

Janji Kami

Berurusniaga dengan kami dan kami menjanjikan kepuasan yang maksimum dalam khidmat urusan kami.

Gold Price Per Gram in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Gram
Gold Price Per Kilo in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Kilo
Harga Jualan Emas Semasa GCP


 
Selagi mana sistem wang kertas digunakan, kita mmg tidak dapat lari dari inflasi. Ketahui apa itu inflasi.

Secara kasar inflasi bermaksud peningkatan yang berterusan dalam tingkat harga umum barangan dan perkhidmatan. Inflasi diukur melalui kaedah Indeks Harga Pengguna (IHP). Inflasi juga menandakan kejatuhnya nilai sesuatu mata wang. Hakikatnya barang2 asas seperti dalam akhbar di atas seperti sayur-sayuran, gula dan bahan api, nilainya tidak berubah. Apa yg berubah adalah nilai mata wang kertas yg jatuh. Akibatnya kita memerlukan lebih byk duit kertas untuk mendapatkan sesuatu barangan atau perkhidmatan. Sejarah membuktikan wang kertas memang tidak akan lari dari inflasi.


http://www.statistics.gov.my/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=426%3Aconsumer-price-index-updated-22102010&catid=35%3Akey-statistics&Itemid=53&lang=en
http://www.statistics.gov.my/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=657%3Aconsumer-price-index-malaysia-november-2010-updated-22122010-&catid=39%3Aconsumer-price-index-malaysia&Itemid=61&lang=en

Inflasi kebiasaannya dikira dalam tempoh bulan dan juga tahunan. Inflasi di Malaysia pada tahun 1985 hanyalah 0.4% tetapi telah meningkat kepada 4.7% dalam tahun 1992. tetapi telah menurun kepada 3.5% pada tahun 1995 dan 3.6% bagi sembilan bulan pertama tahun 1996. Inflasi menjadi lebih tinggi pada zaman kegawatan ekonomi 1998 dan turun semula sedikit demi sedikit. Pathu tahun 2007/2008, inflasi negara pernah hampir mencecah 8%. Purata inflasi skrg adalah sekitar 1-3%. Jumlah inflasi negara sehingga kini adalah 115% (seperti dalam laman Jabatan Statistik Negara di atas).

Untuk lebih mudah faham, katakan suatu masa dahulu, barang A bernilai RM100. Dengan jumlah keseluruhan inflasi negara pada masa ini adalah 115%, harga barang tersebut sekarang adalah RM215. Dengan kata lain, jika dahulu kita ada RM100, kita boleh beli 1 barang itu. Tapi dengan jumlah yg sama, sekarang sudah tidak mampu beli lagi barang yg sama.

Oleh kerana itu, bagi mereka yg membuat simpanan wang untuk jangka masa sederhana dan panjang, simpanan dalam bentuk wang kertas adalah sangat rugi. Ini kerana nilai wang tersebut akan dimamah inflasi. Contoh mudah jika anda membuat simpanan RM100 000 sekarang. Katakan 5 tahun akan datang, dengan inflasi 3% setahun, jadi total 15%, maka nilai wang anda hanya tinggal RM85 000. Memang betul masih ada RM100 000, tapi kuasa membelinya seolah2 RM85 000 sahaja. Maksudnye sekarang dengan duit itu mungkin anda mampu beli 100 benda, namun dengan jumlah yg sama 5 tahun akan datang, anda hanya mampu beli 85 benda yg sama sahaja. Tapi itu 3%, bagaimana kalau lebih? Anda boleh nilai sendiri. Maka sebab itu saya amat mengesyorkan untuk simpanan jangka sederhana dan panjang, adalah sebaik2nya dalam bentuk emas. Jongkong emas atau syiling emas adalah lebih baik.

Ini kerana emas telah terbukti tidak dimamah inflasi. Dengan emas, harta kekayaan anda tidak bocor. Contoh klasik di zaman nabi seekor kambing dijual dengan harga 1 Dinar. Kini setelah 1400 tahun lebih, seekor kambing masih boleh di dapati dengan harga 1 Dinar. Yg saya dapat maklumat ada ladang kambing yg menerima dinar di Malaysia ini iaitu di Kelantan dan di Dengkil Selangor. Lihatlah kehebatan emas yg terjaga nilainya selama beribu tahun. Kali Inflasi. Ada saya pernah terbaca orang menulis, Gold is God's money dan Paper is People's money. Anda juga perlu ingat bahawa emas memang telah digunakan sebagai matawang sejak berkurun lagi. Tengok sahaja movie2 atau cerita lama. Emas dan perak digunakan sebagai matawang dimana-mana.

------------------------------------------------------------------------------------
Jadi apa yg anda perlu buat sekarang?
Jika anda belum mempunyai emas, anda boleh beli dari saya.
Saya kini seorang agent GCP. Anda boleh ke website ...
http://www.gcp.com.my - untuk harga semasa Emas Semasa


Seterusnya hubungi saya untuk menempah emas.
019-7789196
afizan_sulaiman@hotmail.com

Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa =D
------------------------------------------------------------------------------------

Leave a Reply