dinar@dirham

dinar@dirham GCP Produk

  • RSS
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter

Produk GCP

Dinar Emas GCP 999.9
Goldbar GCP
Rantai Tangan GCP

About Me

GCP Dealer - ad1909
Puchong,Putrajaya, S.Alam, Muar,Bandar Damansara,KL, Selangor, Johor, Malaysia
Fon : 019-7789196 Email : Afizan_sulaiman@ Hotmail.com
View my complete profile

Popular Posts

Thumbnail Recent Post

Penjejak Emas

Pengikut Facebook

Aliran Trafik

Selamat Datang Ke Laman Blog DnD - Dealer GCP : ad 1909

“ better LATE than NEVER “

Tukarlah Sistem Keewangan Anda Sekarang Sebelum Terlewat!!

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:

"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)" Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal

Perkhidmatan Kami

Kami menyediakan perkhidmatan seperti jual/beli emas, emas terpakai, dinar, barang kemas, syiling dan sebagainya

Janji Kami

Berurusniaga dengan kami dan kami menjanjikan kepuasan yang maksimum dalam khidmat urusan kami.

Gold Price Per Gram in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Gram
Gold Price Per Kilo in Malaysian Ringgits
Malaysian Ringgits per Kilo
Harga Jualan Emas Semasa GCP


PENDAPATAN - SIMPANAN = PERBELANJAAN.

Anda mesti ada jumlah yg anda rancang untuk menyimpan bagi setiap pendapatan anda. Dan simpanan sekara kasarnya boleh dibahagiakan kepada 3.
1. Kecemasan
2. Jangka panjang
3. Pelaburan

Apa yg saya cuba tekankan disini, hanya orang yg kurang bijak sahaja membuat simpanan jangka panjang-nya dalam bentuk kertas, dan orang bijak dalam bentuk emas. Setiap orang mesti ada menyimpan wang bukan?, walaupun sedikit. Melainkan anda begitu boros dan tidak pernah fikir tentang masa depan. Wang kecemasan adalah lebih baik disimpan dalam bentuk cash kerana ia lebih mudah digunakan. TETAPI skrg sebenarnya tidak, anda tetap boleh menyimpan dalam bentuk emas dan membuat gadaian.  Sudah ada institusi2 seperti AgroBank dan Bank rakyat yg menawarkan sistem Ar-Rahnu, iaitu sistem pajak gadai Islam. Apa yg anda perlu buat ialah memajak emas simpanan anda untuk membuat pinjaman maximum 75% (bergantung kepada institusi) dalam masa 10-20 minit sahaja. Teknik penyimpanan emas yg betul ialah anda tidak menjualnya, tetapi menggadainya dahulu sbb dengan menggadai, emas itu anda tidak hilang. Apa yg anda perlu buat selepas itu ialah berusaha mencari wang semua untuk menebus kembali emas tersebut. Kalau anda hilang emas itu, anda sedikit rugi kerana emas itu nilainya sentiasa bertambah berbanding duit kertas.

Tapi saya nasihatkan, wang yg anda mahu tukarkan kepada emas, pastikan yg anda tidak gunakan dalam tempoh yg terdekat, sebagai contoh untuk bayar bill, sewa, perbelanjaan harian dan sebagainya. Anda mesti simpan duit dalam cash untuk perbelanjaan harian dan dalam tempoh jangka masa yg pendek. Ini kerana sistem yg diguna pakai secara meluas sekarang adalah wang kertas. Memang tiada pilihan. Jadi anda perlu merancang dengan bijak. Anda akan rugi kalau membeli dan menjual emas dalam tempoh masa yg pendek.

Berkenaan pelaburan, ada pelbagai jenis. So far saya cuma terllibat dengan ASB, Unit Trust dan Emas, dimana risikonya sgt rendah. ASB telah disahkan hukumnya HARUS, setelah byk spekulasi yg timbul. Baru2 ini juga ada AHB yg dilancarkan. Atau untuk siapa byk duit mungkin boleh melabur di Hartanah, Saham atau Properties. Namun anda perlu tahu cara dan bagaimana membuatnya dengan betul dahulu dan risiko2 setiap pelaburan besar ini adalah lebih tinggi. Emas sebebenarnya bagi saya lebih kepada simpnan, namun ada orang yg mengatakan ianya pelaburan. Ini kerana emas bukan sahaja kalis inflasi dan memelihran aset kita, tetapi dengan trend kenaikan emas skrg, kadar keuntungannya jauh lebih tinggi dan berganda dari pelaburan2 seperti ASB dan Unit Trust. Malah ia sgt selamat dari segi risiko yg sgt rendah.


Jadi kesimpulannya,
ini adalah sebab2 kenapa kita perlu menukarkan wang simpanan kerts kita kepada emas :
1. EMAS KALIS INFLASI dan wang kertas tidak. Setiap tahun negara mengalami inflasi. Jadi walaupun kita ada sejumlah wang dengan nombor yg sama, kuasa membelinya telah jatuh. Contoh paling mudah, kalau anda ada RM1 pada 15 tahun dahulu, anda boleh memberi 2 keping roti canai dan sebiji kuih dan sebungkus air sirap. Tetapi skrg dengan RM1 yg sama, anda hanya boleh membeli sekeping roti canai sahaja, atau 2 setengah biji kuih sahaja atau secawan air sirap sahaja. Kenapa harga makanan2 itu naik? Ketahuilah harga atau nilai makanan2 itu masih sama, apa yg berlaku ialah nilai matawang kita telah jatuh. Jadi kita memerlukan lebih byk wang kertas/syiling untuk disamakan dengan nilai barang makanan tadi. Kalau anda ada RM1000 pada 30 tahun lepas, anda sudah kaya, tapi skrg? Zaman nabi dahulu 1 dinar untuk seekor kambing, dan 1 dirham untuk seekor ayam. Skrg pun jika anda ke Kelantan, atau ada sebuah ladang kambing di selangor yg menerim a dinar dan dirham, harganya masih sama. Dalam 1400 tahun lebih telah terbukti nilai emas dan perak ini lebih terpelihara.

Bayangkan anda bekerja penat selamat sebulan untuk gaji sebanyak RM2000. Dan dengan wang itu anda boleh membeli katakan 20 barang. Namun apa yg berlaku beberapa tahun akan datang, dengan duit yg sama anda mungkin dapat membeli hanya 18 sahaja barang. Dengan kata lain, dengan menyimpan duit kertas, penat lelah anda bekerja itu sudah tidak setimpal lagi. Namun jika anda menukarkan gaji RM2000 anda kepada emas, beberapa tahun akan datang anda jual balik emas itu dan anda masih boleh membeli 20 barang, atau mungkin lebih!

2. HARGA EMAS SENTIASA NAIK. Tidak dapat dinafikan harga emas turun dan naik setiap hari. Tetapi dalam satu tempoh jangka masa yg panjang, harga emas naik dengan sgt tinggi. Inilah yg sentiasa berlaku, kerana permintaan emas sentiasa lebih tinggi dari pengeluaran. Permintaan tinggi tapi pengeluaran rendah, maka harga meningkatlah kan? Emas ini Tuhan jadikannya sgt istimewa, ia tidak boleh dicipta mahupun dihapuskan. Emas sukar dicari dan mempunyai sejumlah yg limited dalam dunia ini. Begitu juga dengan Perak. 

Ini adalah carta klasik yg selalu orang tunjukkan. Lihatlah dalam masa 10 tahun, harga emas naik hampir 400%. Ini bermaksud jika anda menukarkan wang simpanan anda kepada emas dengan nilai RM10 000, nilai emas anda sekarang adalah hampir RM50 000. Tetapi jika anda menyimpan sahaja RM10 000, anda masih ada RM10 000, malah kuasa membeli anda berkurangan disebabkan inflasi. (sumber: http://www.kitco.com/)

3. NILAI MATA WANG KERTAS MAKIN LAMA MAKIN MEROSOT. Antara sebab utama berlakunya perkara ini adalah akibat pencetakan matawang yg melampau. Lihatlah apa yg terjadi kepada US Dollar sekarang. Itu juga adalah akbibat kerana mereka sudah tidak mengikat wang mereka dengan Emas. Banyak negara yang sudah mula hilang percaya kepada US Dollar. Beberapa hari lepas jika anda baca atau tgk berita, Russia dan China mula menggunakan matawang masing2 dalam urusniaga antara bangsa mereka. JIka anda selalu baca blog Tun Dr Mahathir (http://chedet.co.cc/chedetblog/) juga, beliau ada menekankan tentang pentingnya Emas dan Perak ini. Banyak juga cerita tentang perang matawang. Ini semua berlaku hanya dalam bentuk duit kertas, dan tidak dalam Dinar dan Dirham. Ada yg kata bila kembali kepada Dinar dan Dirham, kita kembali mundur. Merka telah silap 100%. Dengan menggunakan wang kertaslah mereka sebenarnya mencipta suatu sistem yg lebih mundur. Apa yg cuba dibuat sekarang adalah kembali menggunakan Dinar dan Dirham yg sememangnya sudah bertamadun. Cash is trash, paper money is funny money.
 
------------------------------------------------------------------------------------
Jadi apa yg anda perlu buat sekarang?
Jika anda belum mempunyai emas, anda boleh beli dari saya.
Saya kini seorang agent GCP. Anda boleh ke website ...
http://www.gcp.com.my - untuk harga semasa Emas Semasa


Seterusnya hubungi saya untuk menempah emas.
019-7789196
afizan_sulaiman@hotmail.com

Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa =D
------------------------------------------------------------------------------------

Leave a Reply